Workshop Sociale Media voor Toeristisch Onthaal (Toerisme Vlaanderen, 22-11-2016)

Verslag workshop

Sociale media hebben in de bestemmingspromotie intussen een stevige plaats verworven. Maar kunnen ze ook een rol spelen bij het toeristisch onthaal, waar dienstverlening meer nadruk krijgt? En hoe pak je het dan aan om van deze vorm van digitaal onthaal een succes te maken?

Toerisme Vlaanderen organiseerde over dit onderwerp op 22 november 2016 in Antwerpen een workshop 'Sociale Media voor Toeristisch Onthaal'. Een 20-tal teamleiders van toeristische onthaalcentra, communicatiemedewerkers en onthaalexperten namer er aan deel. Rudy Pieters van PubliekCentraal fungeerde als trainer van dienst. 

Volgende vragen stonden tijdens de workshop centraal:

  • wat zijn de mogelijkheden en beperkingen van sociale media voor toeristisch onthaal
  • hoe maak je efficiënt gebruik van deze media
  • welke sociale media zet je het best in en wat zijn de grootste verschillen (Facebook, Twitter, Instagram, reviewsites als Tripadvisor en Foursquare, ...)
  • hoe organiseer je het gebruik van sociale media intern?
  • hoe stem je onthaal via sociale media en fysiek onthaal op elkaar af?

Concreet aan de slag met sociale media!

  • download hier de praktijkgids
  • een gelijkaardige, uitgebreide handleiding 'Meer klanten met sociale media', bedoeld voor organisaties met gidsenwerking, vind je hier 
  • dit is een link naar de dropbox met de presentatie van de workshop
  • vragen stellen aan collega's of actief bijdragen aan discussies over het gebruik van sociale media in kan je door via deze link lid te worden van de Facebookgroep Sociale media voor Musea, Erfgoed en Toerisme

 

 

PUBLIEK CENTRAAL
Publiek Centraal
TOOLKIT TOERISTISCH ONTHAAL

Rechtstreeks naar de Toolkit Toeristisch onthaal

MEER INFORMATIE
Dirk Yzewyn
Kwaliteitscoördinator - Onthaal, Attracties en Musea
+32 2 504 04 28
+ 32 476 24 73 27