Inspiratie voor Klantgerichte dienstverlening
Welcome Pickups is een jong bedrijf dat het oppikken en afzetten van internationale reizigers combineert met het intermediëren in allerlei diensten ter...
Toerisme Oostende biedt via Facebook Messenger 2 chatbots aan om het toeristisch onthaal te ondersteunen. Om antwoorden te formuleren wordt gebruik gemaakt...
"Vivere.travel transforms your vacation vision into reality. A personalized, interest-based, visual travel guide, based on intelligent data analysis and ori...
Glasgow Welcomes is een 'Service Excellence Programme' gericht op het gastheerschap van medewerkers in alle mogelijke contactpunten waarmee de bezoeker van de stad in aanraking komt. Ultiem doel: een 'wow' beleving creëren. (website)
Robots worden al ingezet om receptiepersoneel in hotels te assisteren. Een idee voor het toeristisch onthaal?
De Engelse tak van TUI gaat de komende jaren zijn reisagentschappen op een compleet nieuwe leest schoeien om op die manier beter aan te sluiten bij de behoeften van de klant van morgen. Ook leerrijk voor het onthaal van toeristen!
Toerisme Vlaanderen hecht veel belang aan familievriendelijkheid. Dat begint met een gepast onthaal.
De organisatie I Amsterdam schakelt bewust en gericht vrijwilligers in om het gastheerschap van de stad kracht bij te zetten. Leer hier meer over het Welcome Team en de (intussen weliswaar opgeheven) Amsterdam Tourist Assistance Service (Stichting ATAS).
De Duitse stad Regensburg vond een originele invalshoek om zijn bewoners te betrekken bij het toeristisch onthaal en tegelijk aan zijn gasten een unieke beleving te bieden.
Tourism Invest wil met een totale make-over van 28 reisagentschappen beter inspelen op de nieuwe relatie tussen klant en reisadviseur. Sta je als onthaalcentrum zelf voor een nieuw project of grondige herinrichting? Zeker lezen dan!
De Layover with a Local-app koppelt passagiers met een lange tussenstop op Schiphol aan inwoners van Amsterdam, wat helemaal binnen de strategie van KLM past. In deze app worden mogelijk Airbnb en Uber geïntegreerd zoals bij de nieuwe app van KLM.nl, zodat het nog makkelijker wordt om iets te gaan doen in de hoofdstad.
Visit Aarhus kiest niet voor een groot TIC met toeters en bellen! Het focust zijn onthaal op kleinere contactpunten die er toe doen en probeert zo zijn publieksbereik te maximaliseren. Dat er zo meer middelen vrijkomen voor promotie is daarbij geen onbelangrijke bijkomstigheid..
Het infopunt Gent-Sint-Pieters biedt via 3D video-imaging de mogelijkheid om onthaal op afstand te realiseren met een bijna perfecte illusie van persoonlijke aanwezigheid op het infopunt.
Een bankenketen uit Peru heeft zijn kantorennetwerk op basis van service design thinking een heel nieuwe richting uitgestuurd en zorgt daarmee ook voor een heel nieuw soort beleving van een klassiek dienstenpakket.
Apple hanteert in zijn concept stores voor zijn medewerkers vijf regels, die je niet alleen in een onthaalcentra maar ook online kan doorvertalen met het oog op een eenduidige klantervaring: