Instrumenten voor Klantgerichte dienstverlening

Draagbare vertaaltechnologie maakt taalgidsen overbodig

ili Wearable Translator was wereldwijd het eerste draagbare offline vertaaltoestel voor reizigers (beschikbaar zomer 2016, ENG-SPA-JAP-CHI). Het recentere Travis Touch lijkt met zijn veel ruimer taalaanbod echter een betere optie. Voorlopig toch.

Gastvrijheid: presentatie (zelf-leren) en nuttige links

Presentatie over gastvrijheid van The European Traning House (2016) en weblinks naar gespecialiseerde dienstverleners.

Tips voor het opvolgen van klantenreacties

Of je nu actief op zoek bent naar klantenfeedback (bijv. met tevredenheidsbevragingen), of spontane klantenreacties krijgt (bijv.

Leidraad voor het ontwerpen van unieke klantenbelevingen

Beleving en service op maat zijn cruciale bouwstenen voor het onthaalcentrum van de toekomst.

De visitor journey cycle voor toeristische onthaalcentra

beschrijving en illustratie van de verschillende fasen van de bezoekerscyclus, toegepast op toeristische onthaalcentra

Toegankelijk onthaal - dienstverlening

Wat kan ik voor u doen? Klantvriendelijk onthaal van personen met een beperking

Do you speak Touriste?

Met de website, taaloefenmodule en minigids van de regio Paris/Ile de France leg je in een handomdraai een culturele brug naar de belangrijkste buitenlandse herkomstgroepen.

Internationaal onthaal: wat zegt de taalwetgeving?

Hoe zit dat nu juist met het gebruik van andere talen in de context van het toeristisch onthaal in Vlaanderen?

Hostmanship

Hostmanship (R) is een neologisme ontstaan uit de samentrekking van hospitality en craftsmanship, ontsproten aan het brein van Jan Gunnarsson. Het gaat over 'de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn' en - bij uitbreiding - excellente dienstverlening.

Is je website klantgericht?

In dit webartikel van Frankwatching (2016) leer je aan de hand van een stroomschema met 3 eenvoudige vragen of je website klantgericht is of wel toe is aan een opfrisbeurt.

Interculturele dienstverlening voor toeristen uit China, India, Japan en Rusland

Deze reeks van vier handleidingen helpt je in het verwerven van inzichten en interculturele competenties die van pas kunnen komen bij het onthaal van Chinese, Indische, Japanse resp. Russische toeristen.

Klachten afhandelen met ITASC

Deze hand-out van een training van ITASC geeft een volledige handleiding voor een klantgerichte klachtafhandeling.