Klantenfeedback via sociale media

Via Tripadvisor, Facebook, Google, Yelp, … en nog vele andere kanalen delen mensen wereldwijd hun ervaringen. Jouw klanten doen dat ongetwijfeld ook. Die klantenevaluaties hebben een sterke invloed op de mening van andere potentiële gebruikers.

Bedenk zelf maar eens hoe vaak jouw mening al beïnvloed werd door iemands commentaar over een bepaald product of dienst.

Reviewsites zijn sterk onderschatte media die kunnen ingeschakeld worden om je klantentevredenheid te verhogen en om nieuwe klanten aan te trekken. Op een bewuste manier omgaan met klantenreviews vormt een essentieel onderdeel van je ruimere sociale media marketing aanpak.

  • Heb jij een idee hoeveel van zo’n ‘reviews’ jouw klanten al over jouw dienstverlening hebben gedeeld?
  • Weet jij wáár jouw klanten hun ervaringen delen en hoe actief volg jij deze media op?
  • Ben je je ervan bewust dat de meningen die jouw klanten over jou delen wellicht waardevolle informatie bevatten voor het verbeteren van je aanbod en je dienstverlening?

Ben jij ook benieuwd naar wat zij te vertellen hebben?

De praktijkgids 'Klantenfeedback via sociale media' geeft organisaties met gidsenwerking middelen in handen om op een efficiënte manier om te gaan met deze media en om een gerichte klantenreviewstrategie op te stellen.

Praktijkgids: Klantenfeedback via sociale media
Tips voor het zoeken van feedback op sociale media
Tips voor het beheren van feedback op sociale media