Deelnemers getuigen over de workshopreeks 'Kwaliteit in Gidsenwerking'

De vormingsreeks ‘Kwaliteit in Gidsenwerking’ werd ondertussen door meer dan 100 organisaties met gidsenwerking gevolgd. Als je benieuwd bent naar de ervaringen van andere deelnemende organisaties uit de toeristische sector, kan je hier hun getuigenissen er op nalezen.

ERVARINGEN MET DE WORKSHOPREEKS

Getuigenis van Toerisme Hasselt

Elien Meuwissen – Toerisme Hasselt

De workshops zelf waren enorm nuttig en de tools uit de toolkit komen nog steeds heel goed van pas. Maar vooral het netwerk dat we hebben opgebouwd is van onschatbare waarde.

Getuigenis van Toerisme Aalst

Leen Chiau – Toerisme Aalst

We gaan nu vaker in dialoog met de gidsen en we vragen naar hun visie. Die band scheppen is belangrijk – dat heb ik opgestoken tijdens de workshops.

Getuigenis van Visit Lier

Thomas Buys – Visit Lier

We kozen voor de workshops Kwaliteit in Gidsenwerking omdat we een sterke brug wilden bouwen tussen Visit Lier en de plaatselijke gidsorganisatie. Samen met hen schetsten we het competentieprofiel van onze ideale gids, op basis van onze missie en visie.

Getuigenis van Toerisme Bilzen

Rachel Thijs – Toerisme Bilzen

De workshops waren een eyeopener. Ik ontdekte dat kwaliteit al start bij de voorbereiding, het plannen en het boeken van rondleidingen. Ik leerde ook dat je veel aandacht moet besteden aan nazorg. We waren wel met die zaken bezig in Bilzen, maar niet zo bewust. Ik keerde terug met meer inspiratie en tal van nieuwe mogelijkheden.

Getuigenis van Hello Bruges (gidsorganisatie in Brugge)

Dirk Verstraete en Els Verlinde - Hello Bruges

Deze tools helpen om de verwachtingen van de klanten beter in te schatten, om de noden van onze gidsen te leren kennen,... Kortom om de efficiëntie en kwaliteit van onze werking te verhogen.

Getuigenis van Leuven Leisure (gidsorganisatie in Leuven)

Bo Van Koeckhoven – Leuven Leisure

Ik vond het leerrijk om de ervaringen te horen van mensen die dezelfde job doen in een andere stad. Omdat zij met dezelfde vragen zitten, kreeg ik het gevoel dat ik er niet alleen voor stond.

Getuigenis van Expeditie De Stad (gidsorganisatie in Antwerpen)

Els Hubert – Expeditie De Stad

De kwaliteit verhogen van je gidsenwerking, hoe begin je daaraan? Ik heb de workshops rond Kwaliteit in Gidsenwerking gevolgd: een fantastisch hulpmiddel bomvol informatie. Ideaal voor een frisse start.

Getuigenis van Beer to Taste (zelfstandig gids in Roeselare)

Belinda Eelbode – Beer to Taste

Veel gidsen zijn al 40 jaar op dezelfde manier bezig. Ze hebben geen oog voor hoe de wereld veranderd is. Tijdens de workshops merk je dat dat niet de toekomst is en sta je o.a. stil bij de missie en het doel van je eigen organisatie. Zo krijgt de kwaliteit in onze gidsenwerking een update én een upgrade.

Toerisme Vlaanderen organiseert een workshopreeks 'Kwaliteit in Gidsenwerking' specifiek voor gidsorganisaties, diensten voor toerisme en onthaalkantoren.

De workshops vinden plaats op maandagvoormiddagen 9, 16, 23, 30 november 2020 en 1 maart 2021.

Je kan je inschrijven via deze link!