13 tips om de tevredenheid van de gast te verhogen

Op l1nda.nl, het online platform voor personeelsplanning, kan je een gratis brochure downloaden met praktische tips om je werking meer klantvriendelijk te maken (en zo ook meer inkomsten te genereren). 

Dit is het overzicht van de 13 tips:

  • Tip 1: Wees gastvrij
  • Tip 2: Creëer een fijne sfeer in je zaak
  • Tip 3: Probeer je in te leven in gasten
  • Tip 4: Zorg voor een verrassing
  • Tip 5: Zorg voor tevreden medewerkers
  • Tip 6: Investeer in je personeel
  • Tip 7: Leer van de klachten van je gast
  • Tip 8: Zorg voor consistente kwaliteit
  • Tip 9: Denk ook aan je online reputatie
  • Tip 10: Zorg dat je zichtbaar bent op sociale media
  • Tip 11: Wees uniek en doe iets extra’s
  • Tip 12: Vergeet je bestaande gasten niet
  • Tip 13: Werk continu aan gasttevredenheid

De brochure (22 p.) verscheen als nummer 5 in de reeks kennisdocumenten van l1nda.nl en kan je hier downloaden. De insteek is eerder horeca gericht, maar de content is voldoende algemeen zodat de tips zeker ook relevant zijn voor attracties en musea en voor hun contactpersoneel.

Op het platform vind je ook nog heel wat andere interessante documenten op het gebied van personeelsbeleid in het algemeen en personeelsplanning in het bijzonder.