Feiten & Cijfers over Marketing & Communicatie

De belevingseconomie

In 1998 publiceerden Pine & Gilmore baanbrekend werk over de beleveniseconomie.

Skift Megatrends defining Travel in 2017

Het kenniscentrum Skift blikt in zijn jaarlijks magazine vooruit op trends met een belangrijke impact op de reisindustrie.

4 platformen voor online marketing trends en nieuwtjes

Hier vind je links naar 4 websites met veel inspirerende en achtergrondcontent in de sfeer van online marketing en communicatie.

Travel Tech 250: digitale destinatie markting in kaart gebracht

One of Skift’s stated aims is to demystify and dejargonify the travel industry.

Mobiele communicatie en 'micromomenten'

"Mobile has forever changed what we expect of brands. It's fractured the consumer journey into hundreds of real-time, intent-driven micro-moments.

Kritische kijk op TripAdvisor

TripAdvisor heeft beslist waarde als kanaal voor toeristisch onthaal, maar er zijn bij het medium ook wel wat kritische kanttekeningen te plaatsen. Lees het artikel van Stimmler-Hall hierover. Het zal je helpen om TripAdvisor de juiste plaats te geven in je communicatie-mix en om uit de beoordelingen op dit medium de meest waardevolle klantenfeedback te filteren.

Sociale media voor beginners

Tips & tricks voor het optimale gebruik van sociale media in een presentatie (51 slides) van Toerisme Vlaanderen.

15 game-changing digital marketing trends

15 spelbepalende digitale marketingtrends die je niet mag missen

Travel Trends 2016

Travel Media geeft in een beknopt rapport zijn visie op de belangrijkste (online) trends voor 2016.

4 Mobile Moments changing the Customer Journey

Smartphones zorgen voor een veranderende bezoekerscyclus met tal van "micro-moments" (artikel Think with Google, nov. 2015)

15 mobiele trends voor digitale marketing

Webartikel van EMERCE schetst 15 trends die in 2015 van belang zijn voor digitale marketing, e-commerce en online media. Het codewoord is 'smartphone', ook in 2016 allicht.

Digital destinations brochure UK 2015

How the web is shaping today’s holiday experience

Sociale media voor DMO's

Rapport van VisitBritain over het gebruik van sociale media in de communicatiemix van destinatie management organisaties