Inspiratie voor Management

Q-label West-Vlaanderen

Westtoer biedt West-Vlaamse ondernemers (en toerismediensten) een kwaliteitstraject aan dat finaal leidt tot de toekenning van het Q-label. Ook onthaalcentra kunnen hiervoor kandideren.

DestinationNEXT toont DMO's de weg naar de toekomst

DestinationNEXT wil als internationaal project DMO's inspireren en helpen om de marketing en het management van hun bestemming af te stemmen op belangrijke lange termijn ontwikkelingen. De achtergrondinfo, inspiratie en tools zijn gericht op het bredere plaatje, maar kunnen deels ook van pas komen bij de toekomstgerichte ontwikkeling van toeristisch onthaal.

Strategie Kopenhagen 2020 - the End of Tourism as we know it

Wonderful Copenhagen, de DMO van de Deense hoofdstad, gaat met zijn strategie 2020 een heel nieuwe weg op, een die ook voor onthaal heel uitdagend is.

Wanneer ben je klaar voor een internationaal publiek?

VisitFinland wil zijn sector beter wapenen voor de internationale markt. Laat je hier inspireren door het lijstje met de 10 criteria dat ze daarvoor hanteren.

VisitEngland: advies en ondersteuning voor Tourist Information Centres

VisitEngland ontwikkelde een ondersteuningsinstrumentarium voor zijn Tourist Information Centres, zeg maar de Engelse variant van Kwaliteit in Onthaal. De instrumenten die je terugvindt op hun de website zijn niet alleen inspirerend maar vaak ook direct inzetbaar in de Vlaamse context.

Via sociale media feedback halen over je dienstverlening

Twee inspirerende voorbeelden van onthaalcentra die zich actief profileren op sociale media: Swansea (Tripadvisor) en Oslo (Facebook).