Inspiratie voor Klantgerichte dienstverlening

Familievriendelijk onthaal

Toerisme Vlaanderen hecht veel belang aan familievriendelijkheid. Dat begint met een gepast onthaal.

Next Generation Store Thomson UK

De Engelse tak van TUI gaat de komende jaren zijn reisagentschappen op een compleet nieuwe leest schoeien om op die manier beter aan te sluiten bij de behoeften van de klant van morgen. Ook leerrijk voor het onthaal van toeristen!

Vrijwilligers en gastheerschap: de case van Amsterdam

De organisatie I Amsterdam schakelt bewust en gericht vrijwilligers in om het gastheerschap van de stad kracht bij te zetten. Leer hier meer over het Welcome Team en de (intussen weliswaar opgeheven) Amsterdam Tourist Assistance Service (Stichting ATAS).

Regensburg betrekt bewoners bij onthaal en beleving van couleur locale

De Duitse stad Regensburg vond een originele invalshoek om zijn bewoners te betrekken bij het toeristisch onthaal en tegelijk aan zijn gasten een unieke beleving te bieden.

Een vernieuwd reisbureauconcept in Frankrijk

Tourism Invest wil met een totale make-over van 28 reisagentschappen beter inspelen op de nieuwe relatie tussen klant en reisadviseur. Sta je als onthaalcentrum zelf voor een nieuw project of grondige herinrichting? Zeker lezen dan!

Robots voor onthaal?

Robots worden al ingezet om receptiepersoneel in hotels te assisteren. Een idee voor het toeristisch onthaal?

KLM lanceert app om passagiers met langere tussenstop met een local op stap te laten gaan in Amsterdam

De Layover with a Local-app koppelt passagiers met een lange tussenstop op Schiphol aan inwoners van Amsterdam, wat helemaal binnen de strategie van KLM past. In deze app worden mogelijk Airbnb en Uber geïntegreerd zoals bij de nieuwe app van KLM.nl, zodat het nog makkelijker wordt om iets te gaan doen in de hoofdstad.

De radicale keuze m.b.t. onthaal van Visit Aarhus

Visit Aarhus kiest niet voor een groot TIC met toeters en bellen! Het focust zijn onthaal op kleinere contactpunten die er toe doen en probeert zo zijn publieksbereik te maximaliseren. Dat er zo meer middelen vrijkomen voor promotie is daarbij geen onbelangrijke bijkomstigheid..

Glasgow Welcomes: met excellente dienstverlening van je mega-event een daverend succes maken

Glasgow Welcomes is een 'Service Excellence Programme' gericht op het gastheerschap van medewerkers in alle mogelijke contactpunten waarmee de bezoeker van de stad in aanraking komt. Ultiem doel: een 'wow' beleving creëren. (website)

Infopunt Gent-Sint-Pieters

Het infopunt Gent-Sint-Pieters biedt via 3D video-imaging de mogelijkheid om onthaal op afstand te realiseren met een bijna perfecte illusie van persoonlijke aanwezigheid op het infopunt.

Explora for Interbank: een inspirerend concept voor toeristisch onthaal?

Een bankenketen uit Peru heeft zijn kantorennetwerk op basis van service design thinking een heel nieuwe richting uitgestuurd en zorgt daarmee ook voor een heel nieuw soort beleving van een klassiek dienstenpakket.

5 Apple Store-principes om meteen zelf toe te passen

Apple hanteert in zijn concept stores voor zijn medewerkers vijf regels, die je niet alleen in een onthaalcentra maar ook online kan doorvertalen met het oog op een eenduidige klantervaring: