Feiten & Cijfers over Klantgerichte dienstverlening

Stop delighting customers!

"Wow-service is cruciaal voor klantentrouw en reputatie", niemand zal je op dit punt tegenspreken.

Millennials versus babyboomers

Als je met succes wil communiceren, zal je in de benadering van je klant rekening moeten houden met wie je voor je hebt.

Consumer-centric product design

Door goed in te spelen op gebruikersnoden kan je in dienstverlening het verschil maken.

Millennials coming of age

Deze infografiek van Goldman Sachs helpt je om de belangrijke doelgroep van de millennials (jongeren geboren tussen 1980 en 2000) beter te begrijpen.

De menselijke factor in het digitale tijdperk

In dit interview benadrukt de stichter van Bluelink dat de menselijke factor ook bij het gebruik van digitale kanalen in dienstverleningsprocessen een cruciale

Service design voor millennials

Hoewel millennials niet fundamenteel verschillen van andere doelgroepen in het toerisme, zijn er toch enkele typische kenmerken waar je bij het opzetten van diensten en producten rekening mee houdt.

Artificiële intelligentie voor onthaal op maat

Toepassingen op basis van artificiële intelligentie gericht op het inspireren, informeren, plannen en boeken op maat van de klantbehoeften zijn onderweg, maar er is nog wel een afstand te gaan. TNOOZ geeft in een webartikel een voorproefje van de richting die we uitgaan met de 'travel concierge'.

The Connected Traveler - Customer Experience in Real-Time

Big data en het voortdurend geconnecteerd zijn opent tot hiertoe onbekende mogelijkheden voor communicatie en dienstverlening op maat. Maar je moet ook weten maat te houden!

De customer journey cycle in Zeeland

Het Kenniscentrum Kusttoerisme (NL) legt op een bevattelijke manier uit hoe het concept van de customer journey kan helpen om de toeristische dienstverlening van een bestemming te verbeteren uitgaande van het idee dat de gast centraal staat.

Social Media Customer Service in the Travel Industry

Gratis rapport van Skift (travel intelligence) over de uitdagingen en de toekomst van een klantendienst via sociale media.

4 Mobile Moments changing the Customer Journey

Smartphones zorgen voor een veranderende bezoekerscyclus met tal van "micro-moments" (artikel Think with Google, nov. 2015)

(Hotel) Guest of the Future

10 key trends met invloed op de manier waarop toekomstige consumenten denken en keuzes maken