Inspiratie voor Infrastructuur & Inrichting

Toeristische onthaalcentra met toegankelijkheidslabel

Vlaanderen telt een tiental onthaalcentra met een A+ toegankelijkheidslabel. Laat je door hen inspireren!

VisitFlanders Visitor Information Centre Brussel: infopunt én brand store

Deze presentatie schetst in hoofdlijnen de opzet van het Visitor Information Centre dat Toerisme Vlaanderen uitbaat in hartje Brussel

Next Generation Store Thomson UK

De Engelse tak van TUI gaat de komende jaren zijn reisagentschappen op een compleet nieuwe leest schoeien om op die manier beter aan te sluiten bij de behoeften van de klant van morgen. Ook leerrijk voor het onthaal van toeristen!

Dublin TIC: self service maar ook mensenwerk

In 2015 opende het toeristisch informatiecentrum van Dublin 'nieuwe stijl'. Het concept combineert Inspireren, branding, high tech en - last but not least - gepersonaliseerde service.

De i-lounge: een inspirerend concept voor hedendaags onthaal

In Sankt-Moritz Dorf (D) worden bezoekers van een TIC onthaald op basis een nieuw concept: de i-lounge. Dit webartikel van destinet.de geeft tekst en uitleg. 

Een vernieuwd reisbureauconcept in Frankrijk

Tourism Invest wil met een totale make-over van 28 reisagentschappen beter inspelen op de nieuwe relatie tussen klant en reisadviseur. Sta je als onthaalcentrum zelf voor een nieuw project of grondige herinrichting? Zeker lezen dan!

Verkoopsbevordering: 3 inspiratiebronnen

Weblinks wijzen je de weg naar een betere aanpak van de winkel- en verkoopsfunctie in onthaalcentra

Visit Belfast state-of-the-art Welcome Centre (presentatie)

Het toeristisch onthaalcentrum van Belfast opende zijn deuren eind 2013. Visit Belfast heeft hierbij zwaar geïnvesteerd in digitale interfaces, zonder de persoonlijke dienstverlening uit het oog te verliezen.Het gaat hier ook om meer dan informeren. Inspireren, branding en verkoop bepaalden mee het concept. (Presentatie)

Infopunt Gent-Sint-Pieters

Het infopunt Gent-Sint-Pieters biedt via 3D video-imaging de mogelijkheid om onthaal op afstand te realiseren met een bijna perfecte illusie van persoonlijke aanwezigheid op het infopunt.

Explora for Interbank: een inspirerend concept voor toeristisch onthaal?

Een bankenketen uit Peru heeft zijn kantorennetwerk op basis van service design thinking een heel nieuwe richting uitgestuurd en zorgt daarmee ook voor een heel nieuw soort beleving van een klassiek dienstenpakket.

Een "table d'hôte" in een toeristisch onthaalcentrum

Inspirerend voorbeeld uit de vallei van de Garonne (F) van hoe je een onthaalcentrum tot leven kan brengen in lijn met je merkidentiteit