Klantenfeedback via sociale media

Via Tripadvisor, Facebook, Google, Yelp, … en nog vele andere kanalen delen mensen wereldwijd hun ervaringen. Deze "klantenevaluaties" hebben een sterke invloed op de mening van andere 'potentiële' gebruikers. Bedenk zelf maar eens hoe vaak jouw mening al beïnvloed werd door iemand's commentaar over een bepaald product of dienst.

Reviewsites zijn sterk onderschatte media die kunnen ingeschakeld worden om je klantentevredenheid te verhogen en om nieuwe klanten aan te trekken. Op een bewuste manier omgaan met klantenreviews vormt een essentieel onderdeel van je ruimere sociale media marketing aanpak.

  • Heb jij een idee hoeveel van zo’n ‘reviews’ jouw klanten al over jouw dienstverlening hebben gedeeld?
  • Weet jij wáár jouw klanten hun ervaringen delen en hoe actief volg jij deze media op?
  • Ben je je ervan bewust dat de meningen die jouw klanten over jou delen wellicht waardevolle informatie bevatten voor het verbeteren van je aanbod en je dienstverlening?

De praktijkgids 'Klantenfeedback via sociale media' geeft organisaties met gidsenwerking middelen (duidelijke en praktische informatie, voorbeelden en tips en tricks) in handen  om op een efficiënte manier om te gaan met deze media en om een gerichte klantenreview strategie op te stellen.

Ook de presentatie die hoort bij de workshops 'Klantenfeedback via sociale media' kan je hier bekijken.